Werkgroep Maan en Planeten

De bij de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Weer en Sterrenkunde aangesloten Werkgroep is een actieve landelijke werkende vereniging die open staat voor iedereen die geïnteresseerd is in het onderzoek of het waarnemen en fotograferen van maan en planeten.

Bijeenkomsten
Twee maal per jaar is er een bijeenkomst, meestal bij een volkssterrenwacht ergens in het land. Het programma wordt door de leden zelf ingevuld, maar er worden ook professionele sprekers uitgenodigd. Een vast onderdeel vormen het bespreken van de waarneemresultaten en de ontwikkelingen op het gebied van het wetenschappelijk onderzoek naar maan en planeten.De bijeenkomsten verlopen altijd in een erg gezellige en informele sfeer.

Overige activiteiten
Samen waarnemen en ervaringen uitwisselen tijdens een Planet Party, deelnemen aan excursies naar de ESA en Musea, het promoten van de werkgroep bij volkssterrenwachten en andere astronomische verenigingen, het vormt allemaal onderdeel van de activiteiten van de werkgroep.

Mercurius