lisa kraakman bruin

Lisa Kraakman Bruin

“Met mijn site hoop ik dat het ‘stoffige’ imago van astronomie en ruimtevaart verdwijnt en er meer kinderen en volwassenen interesse krijgen in het prachtige heelal”

Hoi! Mijn naam is Lisa, ben 30 jaar en sinds 2014 heb ik mijn eigen blog over astronomie en ruimtevaart genaamd sterrenkijken.nu.

Al van kleins af aan ben ik geïnteresseerd in astronomie en ruimtevaart. Op de basisschool heb ik een spreekbeurt over de planeten gedaan en na mijn studie heb ik twee cursussen gedaan bij de sterrenwacht in Heerhugowaard. Doordat deze cursussen duidelijk en in jip en janneke taal werden uitgelegd kwam bij mij het idee om hier een website voor te maken. Ik had al eerder verschillende websites gemaakt dus dat was geen probleem.

Zo kwam sterrenkijken.nu online. Een blog en informatiesite over astronomie en ruimtevaart, met alles uitgelegd op een eenvoudige manier. Ook maak ik video’s over onder andere het aanschaffen of instellen van je telescoop of op een simpele manier astrofoto’s maken. Op verschillende social media is sterrenkijken.nu actief om iedereen met elkaar te verbinden en elkaar te kunnen helpen met verschillende vragen.

Sinds vorig jaar ben ik actief bij sterrenwacht Saturnus in Heerhugowaard en verzorg ik één keer in de maand een knutselavond voor de jeugdclub tot 12 jaar. Van een planetenmobiel maken tot een eigen raket bouwen van een petfles, ik probeer zoveel mogelijk ideeën van de kinderen te doen op de knutselavond. Zo probeer ik de kinderen actief en enthousiast te maken bij de sterrenwacht en de onderwerpen die er behandeld worden.

Met mijn site hoop ik dat het ‘stoffige’ imago van astronomie en ruimtevaart verdwijnt en er meer kinderen en volwassenen interesse krijgen in het prachtige heelal.

PDF Presentatie van Lisa